Tanévet hogy lehetne tudatosan kezdeni?
Főleg a tanév kezdete kapcsán kezdtem kicsit kutatni azzal kapcsolatban, hogy vajon mennyi környezetbarát eszköz érhető el a szülők, és így gyermekeik számára az iskolában? Azt kell, hogy mondjam az eredmény siralmas volt számomra. Persze, elérhető néhány egyszerű tűzött füzet vagy ceruza, de a választék nagyjából ennyi a másolópapíron és borítékon túl.
Ha valaki egy kicsit is emlékszik arra, milyen gyereknek lenni, jól tudja, hogy bizonyos korban nem kell a sima borítójú füzet, ha nem is kell ugyanaz, mint a többieknek, fontos az, hogy a kedvenc állat, a kedvenc mesefigura legalább meg legyen jelenítve rajta. Gazdag a választék, igen ám, csak épp nem környezetbarát, újrahasznosított (vagy “ne adj Isten” szélenergiával előállított) papírból.
Pedig a vásárlásunk szavazat
Ez azt jelenti, hogy értelemszerűen azt gyártják, olyat, olyan formában (és alapanyagból), amelyből a legtöbb fogy a boltokban. Minél nagyobb az igény tehát a “zöld” opcióra, annál inkább rá vannak kényszerítve a gyártók ennek a lehetőségnek minimum a biztosítására. Természetesen ez minden területen így van, akár játékokról, ruhákról, élelmiszerről,stb. legyen is szó, a pénzünk az bizony szavazat!
Mit tehetünk tanév kezdéskor?
Elsősorban a tanévre szükséges bevásárláskor, vegyük a környezetbarát alapanyagból készült termékeket, így például újrahasznosított papírból készült füzetet, hazai kisvállalkozás által készített, természetes alapanyagú ceruzákat, és a többi. Ezeket könnyedén alakíthatjuk egy matrica segítségével akár, és jeleníthetjük meg rajta az aktuális kedvenceket.
A környezettudatos (mint minden “tudatos”) életmód több odafigyelést, energiabefektetést igényel, hiszen sokszor – mint a papír-írószer is – kutatást igényel a bolygóbarát opció felkutatása. Viszont megéri, hiszen nem csak a jelenben teszünk jót ezzel, hanem példát mutatunk a gyermekünknek, amely észrevétlenül “surran” a tudatalattiba, segítve a jövőbeli tudatos lépéseket felnőttkorban.
Írta: Jánosi Brigitta