A magyarok négyötödének nincs meg az összes foga
Tragikus a helyzet a fogápolás területén Európában, így Magyarországon is. A szakemberek már évekkel ezelőtt elkezdték kongatni a vészharangokat, az adatok ugyanis riasztóak.
A WHO szerint Európa áll a legrosszabb helyen a szájbetegségek terén: a lakosság több mint a felének van fogproblémája vagy egyéb szájüregi rendellenessége. A károsodott fogak számát tekintve is listavezető a régió: több mint 33 százalék a lukas fogak aránya, ami 335 millió beavatkozást jelent. A szervezet szerint a problémák legfőbb oka a szájápolási higiénia mellőzése, a rossz fogmosási technika és a rendszeres fogorvosi ellenőrzések hiánya. Ehhez jön hozzá a tény, hogy a legtöbben nincsenek tudatában annak, hogy a fogak rossz állapota az egész szervezetre hatással van, mint ahogyan azzal sem, hogy a fogszuvasodás és a legtöbb fogprobléma bakteriális eredetű, ráadásként pedig a fogorvos felkeresésétől való félelem is nagy százalékban akadályozza meg a fogproblémák időben történő kezelését.
A WHO felhívta a figyelmet arra is, hogy a szájbetegségek immár a leggyakoribb nem fertőző betegségek közé tartoznak, amelyek világszerte milliárdokat érintenek. Az egészségügyi szervezet jelentése szerint a globális népesség majdnem fele szenved szájbetegségekben, különösen az alacsony és közepes jövedelmű országokban. A szervezet szerint mindez a szájhigiéniával és szájápolással kapcsolatos egészségügyi szolgáltatások és az erre történő oktatás javítását igényelné.
„A szájüregi egészségi állapotok elképesztő képet mutatnak annak ellenére, hogy a fogorvosi rendelők a legmagasabb technológiákkal rendelkeznek és gyakorlatilag fájdalommentes kezeléseket kínálnak. A fogorvosi kezelésekhez kapcsolódó fájdalom azonban generációk óta ott van még a tudatunkban, ez pedig egy olyan fóbiát eredményez, amit nem tud eloszlatni az az üzenet, hogy „ne félj, nem fog fájni”. Jövendőbeli páciensként fájdalommal kapcsolatos képeket társít a kezeléshez a tudatunk, márpedig melyik gyerek ülne be így nyugodtan egy fogorvosi székbe? Ezen még a technika sem tud segíteni, mert a félelem olyan nagy, hogy felülkerekedik az észérveken” – magyarázta Dr. Marzena Dominiak professzor, a Lengyel Fogorvosok Egyesületének elnöke, a Fogorvosok világszövetsége (FDI) Oktatási Bizottságának tagja. – Az eleve riasztó helyzetet tovább rontják a rossz étkezési szokások, mint például a túlzott cukorfogyasztás, az étkezések között nassolásként elfogyasztott cukros és szénsavas italok, valamint az esti fogmosás elhanyagolása vagy épp az almaevéssel helyettesítése. Ezek a rossz higiéniai szokások és a fogorvosi ellenőrzések kihagyása magas fogszuvasodási arányt okoznak a népesség körében” – tette hozzá.
Még a legdrágább megelőzés is olcsóbb, mint a kezelés
Az otthoni szájhigiéniai termékek palettája évről évre nő, a technológiai újítások pedig egyre inkább lehetővé teszik a szájüreg higiéniai egyensúlyban tartását. Az egyre fejlettebb technológiával készített fogkefék, amelyeket szabadalmaztatott szálakkal vagy interdentális tisztító mechanizmussal láttak el, lehetővé teszik, hogy szinte azonos eredményeket érjünk el a használatukkal otthon, mintha egy dentálhigiénikusnál tennénk látogatást. A piac pedig tovább bővül a modern technológiák alkalmazásának területén, ilyen például az AI használata is.
Jobb lesz a magyarok foga, ha az AI mossa?
Az AI alapú technológia alaposan tisztítja a szájüreget és minden fogmosással eltávolítja a baktériumokat, így megelőzve a szájüregi betegségeket. Ez főként annak köszönhető, hogy a kijelzők már nem csak a telefonos alkalmazásokban, de a fogkefék testén is jeleznek, gyakorlatilag beolvassák a szájat, és valós időben mutatják meg, hogy elmaradtunk-e valahol a tisztításban. Az új eszközök hang-botokkal is fel vannak szerelve, amelyek vezetnek minket, ahogy végighaladunk a szájüregen, hogy tudjuk, megfelelő-e az erősség és a technikánk, de előre beállított időzítőkkel is rendelkeznek, amelyek gondoskodnak a pontosan 2 perces tisztításról, amit a fogorvosok ajánlanak. A technológia képes személyre szabni a tisztítási programot, miután elemezte a használója száját, válaszolva a szükségleteire, ezáltal a tisztítást még alaposabbá és személyre szabottabbá teszi.
„Amikor termékportfóliónkat fejlesztjük, különösen arra összpontosítunk, hogy hogyan javíthatja a technológia a szájüreg egészségét. A legtöbben az elégtelen higiénia vagy helytelen tisztítás miatt küzdenek fogproblémákkal. Észrevettük, hogy már nem elég a beszéd és az, hogy a felhasználókat meggyőzzük az alapos fogmosás fontosságáról szóló érvekkel. Ezért olyan technológiákba fektettünk – ilyen az AI alapú megoldás is -, amelyek hangvezérléssel segítik a felhasználót az egész tisztítási folyamat során, valamint okos érintőképernyőt alkalmazunk, amely valós idejű visszajelzést ad a szájüreg tisztasági állapotáról. Reméljük, hogy a technológia előnyeinek kihasználása ösztönzi majd a használóit arra, hogy rendszeresen fogat mossanak, ami már önmagában javulást eredményez a szájüreg egészségi állapotában” – fejtette ki Roger Yu, az Oclean európai régiójának elnöke, hozzátéve, hogy a megelőzés, ideértve a rendszeres szájhigiéniát és fogászati ellenőrzéseket, az a terület, amely a legnagyobb előnyökkel jár. Ez azonban a leginkább elhanyagolt terület, ami a technológiailag fejlett, mégis megfizethető termékek biztosításával talán hamarosan javulást mutathat.
Az Ocleanről
Az Oclean 2016-ban alakult. A márka küldetése az volt, hogy újradefiniálja a szájhigiéniát, főként a legújabb technológiai megoldások – ideértve az AI alapúakat is – használatával. Az alapítása óta a márka több, mint 300 fogkefére vonatkozó szabadalmat szerzett, a globális szájhigiéniai márkák között a legtöbb szabadalmat tudhatja magáénak, jelenléte kiterjedt több mint 40 piacra, és több mint 20 nemzetközi díjat kapott, köztük olyan presztízsdíjakat, mint a Red Dot, iF Design, Good Design Awards, valamint több fogyasztói elismerést, mint a Deutschland Favorit 2023, a ConsumerChoice 2024 Portugáliában és a „SEHR GUT” minősítésű Connect tesztszelvény. Az Oclean az egyik leggyakrabban vásárolt szájhigiéniai termékeket kínáló márka a lengyel fogyasztók körében, 11% -os volumenpiaci részesedéssel az elektromos újratölthető fogkefe és 17% -os volumenpiaci részesedéssel a szonikus újratölthető fogkefe szegmensben (az GfK POS Tracking jelentése, Panelmarket, 2023. január – december).
Kövesd be Facebook oldalunkat illetve iratkozz fel hírlevelünkre hogy az elsők között megkapd az újságot már csütörtökön!!!!
LÉPJ KAPCSOLATBA VELÜNK, HIRDETÉSED EGYSZERŰEN FELADHATOD A VÁRPALOTAINFÓBA!